ДІЯЛЬНІСТЬ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ УНР НА ЧОЛІ З ІВАНОМ ОГІЄНКОМ У КАМ’ЯНЦІ-ПОДІЛЬСЬКОМУ (лютий-березень 1919 року)

Автор(и)

  • Олександр Марчук

Ключові слова:

Іван Огієнко, Міністерство народної освіти, Кам’янець-Подільський, Директорія УНР, Рада Народних Міністрів, закони, національна школа, учителі

Анотація

Висвітлюється кам’янець-
подільський період діяльності Міністерства народної освіти УНР очолюваного Іваном
Огієнком. На основі архівних матеріалів, періодичної преси, мемуарних свідчень та
праць дослідників, розкриваються обставини переїзду освітнього відомства з Вінниці
до адміністративного центру Поділля. З’ясовано долю раніше напрацьованих ініціатив
і проектів міністерства поданих до Ради Народних Міністрів та на затвердження
Директорії УНР. Показано різні вектори законотворчої діяльності МНО, звернено
увагу на зусилля галузевого органу державного управління щодо забезпечення шкіл
підручниками, розширення шкільної мережі, вироблення кадрової політики, зокрема
щодо підготовки кваліфікованих учителів, звільнення їх від військової мобілізації
тощо. Висвітлено участь представників міністерства у діяльності різних комісій, які
стосувалися освітніх і культурних справ країни. Автор показав напрямки у роботі
міністерства щодо реформуванням освітньої сфери: 1) вироблення нової законодавчої
бази для розвитку національної освіти; 2) турбота про розвиток української
університетської освітньої галузі; 3) практичні кроки із утвердження нової моделі в
дошкільних, початкових і середніх навчальних закладах; 4) підготовка педкадрів для
усіх загальноосвітніх шкіл через створення відповідних українських фахових закладів,
з оновленими навчальними програмами; 5) створення видавничої бази для друку
україномовних підручників, із залученням земства, кооперативів; 6) захист інтересів
закладів освіти в умовах воєнної дестабілізації; 7) вирішення багатьох поточних справ.
Робота МНО загалом та її структурних підрозділів була вміло організована, протікала
цілеспрямовано, ритмічно, результативно, сприяла певному вдосконаленню освітньо-
управлінської сфери і шкільної системи.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

НОВІТНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ